کدهای مخفی امکانات ایفون ها
نوشته شده توسط : LAND - TARFAND

از زمانی که شاهد ارائه خدمات تلفن‌های همراه بوده‌ایم همیشه یکسری کدهای مخفی در نرم‌افزار دستگاه‌های موبایلی قرار داده می‌شد و این کدها تا به امروز نیز هنوز در دستگاه‌ها قرار داده می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از کدهای مخفی در آیفون خود نیز یکسری ویژگی‌های مخفی آن را فعال کرده یا از کدهای مخفی به منظور عیب‌یابی آیفون‌ یا اندازه‌گیری قدرت سیگنال و ... بهره ببرید.

با وارد کردن کد زیر از چپ به راست حالتی که Field Test نامیده می‌شود باز خواهد شد.

*3001#12345#*

اگر بخواهید خودتان به طور شخصی سخت‌افزار یا شبکه گوشی‌هوشمندتان را تست کنید، در این بخش می‌توانید لیستی از منوهای فنی بسیار جالبی را مشاهده کنید.

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که به کار کاربران معمولی هم می‌آید امکان دریافت سیگنال‌های قوی‌تر است. در حالت Field Test دکمه پاور گوشی را فشرده و نگه‌ دارید تا زمانی که یک اسلایدر را مثل همیشه مشاهده کنید. سپس دکمه Home را فشرده و نگه دارید تا زمانی که صفحه خانگی‌ نمایش یابد. به این نکته توجه داشته باشید که روش خواندن در اینجا به جای نقطه با استفاده از اعداد است.

iphone securet codes

هر عددی بین ۴۰- و ۸۰- بسیار خوب است (در واقع هر عددی که به صفر نزدیک‌تر باشد بهتر است). هر عددی بین ۱۱۰- برای شبکه عادی است. برای برگشت به حالت معمول نقطه‌ای به حالت Field Test برگشته و سپس طبق معمول یک بار روی دکمه هوم فشار دهید.

این یک قابلیت کاربردی است اگر از این امکانات به منظور تست سیگنال موبایل در خانه یا حتی بیرون از محل زندگی خود استفاده کنید هنگام تماس صوتی بعدی خود هیچ قطعی بوجود نخواهد آمد. این مورد البته یک ترفند قدیمی به حساب می‌آید اما همیشه چنین ویژگی‌هایی ارزش دارند که مجددا به کاربران یادآوری شوند.

کدهای مخفی دیگری هم وجود دارد، اما اساسا خیلی کاربردی نبوده و بستگی زیادی به اپراتور و کشور شما دارند، بنابراین همه جا شبیه به هم نیستند. کد #06#* (از چپ به راست) شماره یکتای IMEI گوشی‌هوشمند شما را نمایش خواهد داد. کدهای دیگری هم وجود دارند که از جمله می‌توان به #33#* اشاره کرد که برای بررسی صدا و اس‌ام‌اس و دیتای موبایل به کار می‌رود.

iphone

مشابه همین کدها برای دستگاه‌های اندرویدی نیز وجود دارد، اما این کدها برخی فقط مختص تولیدکنندگان خاصی هستند بنابراین قرار دادن تمام این کدها نیاز به یک لیست بلندبالا خواهد داشت. از کد 

*#*#4636#*#*

می‌توانید به منظور مشاهده چندین صفحه اطلاعات مختلف از جمله میزان مصرف باتری و تنظیمات مربوط به وای‌فای در مورد گوشی‌هوشمند خود استفاده کنید. اگر شما هم کدهای دیگری را می‌شناسید در بخش نظرات آن را با زومیت و سایر کاربران به اشترات بگذارید.

منبع gizmodo



:: برچسب‌ها: کد های فعال سازی مناطق مختلف ایفون , کدهای ایفون , امکانات مخفی ایفون ها ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');